Kakak Maryam

20 08 2017

I’m still in the phase of menyesuaikan diri with 2 kids.

In the midst of nak jaga anak kedua tanpa merobekkan emosi anak pertama. Aku taknak Maryam rasa aku dah tak sayang dia sejak ada Husna.

I try to be the best ibu for both Maryam. Before deliver Husna, aku keep telling Maryam, ‘ibu sayang kakak’. Setiap kali bangun pagi & balik dari nursery, I will tell her the same thing again and again and again. ‘Ibu sayang kakak’.

After Husna lahir, I still do the same thing. Aku nak Maryam tahu, there’s nothing changed after dia ada adik. Everything will be the same as usual like before.

————————————————-

Tapi tu lah, kadang kadang perangai Maryam ni sangat menduga.

Hanya mampu berdoa Allah berikan kesabaran yang tinggi untuk handle dua anak.

☺️☺️☺️





Maryam

20 08 2017

Anak pertama nama Maryam Dzulaikha.

Anak kedua nama Maryam Husna.

I love this Maryam name. Sebab tu aku decide untuk kekalkan nama Maryam pada anak perempuan.

I love the story of Maryam, mak Nabi Isa. Deliver baby bawah pokok kurma. Having a baby dengan berkat dan kekuasaan Allah.

Mesmerising isn’t it?

Kalau anak lelaki, aku nak letak nama Ali. Tapi belum berpeluang lagi untuk dapat anak lelaki.

Insyallah, akan diusahakan.

—————————————————





Kembali

20 08 2017

Decided to write again.

.

Making this blog as a journal for a mother of two. Maryam Dzulaikha and Maryam Husna.

Semoga istiqamah & rajin untuk terus menulis.

❤️